דף הבית
מאמרים
טיפולים אסתטיים לחיוך מושלם

טיפולים אסתטיים לחיוך מושלם

נסו להיכנס לשורת החיפוש ולהקיש את המילים: טיפולים אסתטיים. עכשיו, כשהתוצאות עלו, ניתן להתרשם ממגוון הטיפולים שיש היום לעולם הרפואה להציע. בין אם מדובר על ניתוחי אף, מתיחת פנים או השתלות שיער – כולם מציעים לכם לשפר את המראה באמצעות שינוי משמעותי כמו ניתוח או טיפול פולשני. בעולם של היום, עם רשתות חברתיות כמו אינסטגרם בהן ויזואליות היא שם המשחק, קשה מאוד להתחמק מהמרוץ המתמיד אחרי היופי, אבל מי אמר שזה חייב להתבצע תחת הסכין בשולחן הניתוחים?

אסתטיקה אולטימטיבית – בקלות

במחקרים שנערכו באוניברסיטת הרווארד נבדק מהו הדבר שמשאיר את הרושם הראשוני החזק ביותר אצל בני האדם. חלק מהחוקרים טענו כי אלו יהיו העיניים, אחרים דווקא חשבו שהשיער הוא זה שהכי קל לזכור, אך המחקר הוכיח אחרת ומבחינה סטטיסטית רוב האנשים יזכרו דווקא את החיוך של האדם שעמד מולם! אם מדובר על חיוך לבן, ישר ואסתטי הכול נפלא, אך מה אם החיוך דווקא לא כזה?

מראה טוב יותר – בדרך קלה יותר

הלבנת שיניים לחיוך בוהק ובלתי נשכח

כולנו רוצים חיוך לבן יותר, אבל השאלה היא איך מגיעים לשם. כמעט בכל אתר ניתן למצוא מדור של DIY – עשה זאת בעצמך, וגם תחום הלבנת השיניים אינו שונה. אפשר למצוא טיפים על גירוד תותים על השיניים, להשתמש במשחת כורכום או בסודה לשתייה ולצחצח באמצעותם את השיניים. תרופות סבתא נחשבות ליעילות, אך במקרים האלו חלק מהחומרים הביתיים יכולים להסיר חלק מהאמייל המצפה את השן ולהותיר אותה פגיעה וחשופה לנזקים חיצוניים.

הלבנת שיניים מקצועית ובטוחה

לפני כל תהליך רפואי הולכים להתייעץ עם מקצוענים. לפני ביצוע מבחן מאמץ יש לפנות לקרדיולוג, לבדיקת קולונוסקופיה יש להגיע לגסטרואנטרולוג ותחום הלבנת השיניים גם הוא מצריך ייעוץ מקצועי. הלבנת השיניים יכולה להיעשות בצורה מקצועית במגוון שיטות ואפשרויות. המבחר שקיים בתחום הוא מפתיע וצריך להכיר כל שיטה לעומק כדי להתאים את הנכונה ביותר בשבילכם. מומלץ להגיע להתייעצות אצל רופא שיניים שעוסק בנושא ולראות אלו מבין האפשרויות הכי מתאימה בשבילכם כמו ציפויי חרסינה, טיפולי שיניים בלייזר שיכולים לשמש להלבנה או חומרים מקצועיים שלא ניתן לרכוש בבתי המרקחת, אלא רק אצל רופא מוסמך.

ציפוי חרסינה לשינוי החיוך

החרסינה שממנה עשוי הציפוי סביב השן למעשה עוברת תהליך כל כך אינטנסיבי שהיא הופכת לדקה במיוחד, אך עדיין חזקה מאוד. הציפוי מותאם לכל שן באופן ייחודי כך שניתן להחליט על צבע מתאים, הגוון בו מעוניין המטופל וגם לשנות את מראה השיניים ולשפר אותן פי כמה וכמה.

למי יכול להתאים ציפוי חרסינה?

קודם כל, חשוב ששיניים עליהן נרצה לשים את ציפוי החרסינה יהיו בריאות. אדם שזקוק לתהליך של שיקום הפה אינו יכול לשים את הציפוי על השיניים משום שזהו רק ציפוי חיצוני, אך עדיין יש לטפל בעששת ובחורים שמתחתיו. במידה והשיניים בריאות, ניתן להשתמש בציפוי למטופלים הסובלים משיניים שאינן ישרות ורוצים לבצע יישור שיניים בדרך קלה ומהירה. בנוסף, מטופלים עם שיניים מוכתמות או שבורות יכולים גם הם ליהנות מציפוי חרסינה שבעצם מכסה את הבעיה ומעלים אותה והופך את החיוך ללבן וישר.

המטופלים שצריכים להימנע משימוש בציפוי החרסינה

כפי שהזכרנו לעיל, שיניים שאינן בריאות לא ניתן לצפות ויש לטפל ולשקם את הפה לפני תחילת התהליך. כמו כן, שן שעברה טראומה, כאובה ושינתה את צבעה בעקבות התהליך – יש לשקול האם ציפוי מספיק או שיש להחליף את החלק החיצוני של השן באמצעות כתר חרסינה שיכול לפתור את הבעיה בצורה עמוקה וטובה יותר. אסור לשכוח לשאול את המטופלים על חריקת שיניים ונעילת לסת במהלך השינה. מטופלים שעושים זאת יכולים לשבור את הציפויים ולכן נמליץ להם על פתרונות אחרים.

אסתטיקה של הפנים ושיניים חסרות

דמיינו לרגע את הסיטואציה. הילדה שלכם רצה במגרש המשחקים, רודפת אחרי הכדור ומאושרת עד הגג. פתאום, היא מועדת, לא מצליחה לבלום את עצמה ונופלת קדימה במלוא המהירות. אתם רצים לכיוונה ומוצאים אותה שרועה על הרצפה, עם שתי שיניים קדמיות שנעלמו להן בין השיחים. עכשיו מה נשאר לכם לעשות? במקום לבכות, תקבעו תור אצל רופא שיניים שמומחה לסיטואציה כדי למצוא את הפתרון המתאים.

השתלות שיניים, כתרים ומה שביניהם

המחשבה על השתלות שיניים מצריכה מאיתנו לברר בדיוק את מצב המטופל ומה מצב שורשי השיניים במקומות החסרים. אם השורשים נמצאים במקומם ויש צורך להשלים את השן בגלל תאונה, מצב דלקתי או היגיינת פה לקויה קיימת האפשרות להתאים למטופלים כתר חרסינה או כתר זירקוניה. הכתרים מושתלים מעל לשורש השן ובכך מאפשרים תמיכה נכונה בכתר ומיקומו בצורה מדויקת. אם לעומת זאת, השורשים חסרים, יש לפנות לכיוון של השתלות שיניים הכוללות שימוש בעצם הלסת וחדירה פנימה.

כתרים והיתרון האסתטי שלהם

מלבד ההתאמה שלהם במקרה של נפילות או שיניים חסרות, כדאי לדעת כי כתרי חרסינה וזירקוניה יכולים להתאים גם במצבים של טיפולי שורש, הרס משמעותי של כותרת השיניים ואפילו במידה והאדם מחייך אך ישנו פגם באחת השיניים המשמעותיות בחיוך שלא ניתן להסתיר באמצעות ציפוי. גם קשישים יוכלו ליהנות מכתרים בעקבות שחיקת הכותרות המתבצעת לאורך השנים ויכולה להותיר את השיניים במצב מורכב מבחינה אסתטית.

השתלות שיניים בחלל הפה – הכול באותו היום

עולם השתלות השיניים משתנה במהירות וכיום ישנו מבחר של אופציות שניתן להציע למטופלים. השיטה הנוחה ביותר עבור רוב המטופלים היא שיטת All on 4 וכיום יש גם אפשרויות לעשות All on 6. מדובר בעצם על הכנת החניכיים לשתלים, הכנת השתלים עצמם והכנסתם לתוך חלל הפה כאשר הכול מתבצע כבר במהלך אותה הפגישה. מגיעים לרופא עם שיניים חסרות ויוצאים מחייכים מאוזן לאוזן ועם מראה מושלם!

השתלות שיניים לאורך זמן בשיטה הקלאסית

לפעמים, אין אפשרות לבצע השתלת שיניים כוללת באותו היום ויש צורך לעבור על כל אחד מהשלבים בצורה קפדנית. למרות הקושי והזמן הארוך יותר בו מתבצע התהליך, בסופו של דבר התוצאה האסתטית עדיין מושלמת ולכן, התוצאה שווה את ההמתנה ולא כדאי להתייאש, למרות הקושי.

תיאום והכנת המטופל להשתלה

בהתחלה, יש צורך לשוחח עם המטופל ולהבהיר לו היטב מהו התהליך מולו הוא עומד. לאחר שישנה הבנה ברורה ניתן להתחיל בתהליך של לקיחת אנמנזה ברורה הרלוונטית לנושא, סקירה מדוקדקת של כל חלל הפה וצילום CT שיכול לתת תמונה ברורה על מצב העצם והרקמה הרכה שסביבה. רק לאחר כל הנתונים הללו רופא השיניים יכול לראות האם יש צורך בהשתלת עצם או שניתן להשתמש ישירות בשתלים על העצם הקיימת.

תהליך ההשתלה והתוצאה הסופית

לעיתים, במקרים כאלו, ההשתלה מבוצעת לאחר מספר פגישות בהן נבחנה קליטת העצם או ההכנה עבור השתל, במטרה לראות שהעצם אכן מסוגלת לשאת את התהליך. לאחר שהתוצאות חיוביות, השתלים מוכנסים על פני ההכנות הדנטליות באמצעות התאמה של המשנן בעזרת מכשור דיגיטלי מתקדם. השתלים הללו משלימים את החיוך ויכולים להפוך חיוך חסר תקנה לכזה שאפשר להתגאות בו!

אולי יעניין אתכם?

מעוניינים לקבל מידע נוסף?