דף הבית
מאמרים
שיקום חניכיים

שיקום חניכיים

גם מי שהתברך בשיניים צחורות חייב מפעם לפעם להקדיש תשומת לב לחניכיים. מחלות חניכיים ונסיגת חניכיים לא מטופלות עלולים להיות צרה צרורה. צוות המרכז לבריאות השן, המסוגל להציע שירות מקיף לרבות שיקום הפה ביום אחד עוסק רבות גם בריפוי מחלות של החניכיים. שיקום חניכיים? יתכן שזה חשוב מאוד גם בשבילכם.

יותר נפוץ ממה שחושבים
מחלות של החניכיים נפוצות הרבה יותר מכפי שמקובל לחשוב. הצרה היא שרבים הם אלה שנוהגים להתעלם אם לא מופיעים כאבים חזקים. אבל התעלמות עלולה להביא לכך כי שיקום חניכיים יהיה בלתי נמנע. עצם העובדה שרופא שיניים מיומן מסוגל לבצע שיקום על גבי שתלים לא מורידה את האחריות מעל כתפי הציבור.

דלקות חניכיים ונסיגת חניכיים ברמה כזאת או אחרת הם מצבים נפוצים, נפוצים מדי. המשמעות היא שהמטופלים מגיעים לרופא השיניים עם חניכיים מדממות, עם רגישות רבה וגם עם ההיבטים הקשים יותר. למשל, נסיגת חניכיים לא מטופלת עלולה להשפיע עד לרמת השיניים והעצם. מי שלא יתייחס לכך בזמן, מי שלא יבין כי שיקום חניכיים יכול לעזור עשוי לגלות כי השיניים מתנדנדות ונופלות. או אז, הפתרון יהיה בדמות שתל שן כלומר – ביצוע השתלה.

למה החניכיים נפגעות
מדוע מטופלים עשויים להגיע למצב שבו הם נדרשים לעבור שיקום חניכיים? יש סיבות רבות לכך, למשל, צחצוח שיניים אגרסיבי ושגוי. גם תרופות מסוימות למחלות כרוניות עשויות להוביל לכך. שימוש בשיניים תותבות שלא יוצרו בהתאמה מלאה למטופל יכול לגרום לפגיעה ונזק לחניכיים. אין ספק שיש עוד סיבות נוספות ואם לא מטפלים בזמן, שיקום הפה ביום אחד עשוי שלא להספיק. אי טיפול באבנית הינו גורם נוסף למחלות חניכיים. גם עישון סיגריות נחשב לגורם סיכון המשפיע לא רק על צבע השן אלא גם על החניכיים.

אם אתם סובלים מכאבים או שהחניכיים מדממות, אם השן נראית ארוכה יותר (זה קורה בגלל נסיגת החניכיים) או שאתם מתעניינים בטיפולים כדוגמת שיקום על גבי שתלים, פנו אל המרכז לבריאות השן. שיקום חניכיים יכול לעצור את הנזק שנגרם. שתל שן יוכל להעניק לכם את היכולת לשוב ולחייך.

מעוניינים לקבל מידע נוסף?