דף הבית
מאמרים
כתר זירקוניה

כתר זירקוניה

לפני כמה שנים הופיעו זמרים וכוכבי קולנוע שונים עם כתרים מיוחדים, מוזהבים ומעוטרים. זה היה נחשב למילה האחרונה בתחום של טיפולי שיניים. גם לטיפולים אלו הגיעו פריטי האסתטיקה היוקרתיים. ייתכן מאוד שחלק גדול מאותם כוכבי קולנוע, השתמשו בעיצובים שונים על גבי כתר זירכוניה.

כתר זירוכניה הוא כתר שמיועד לאנשים שעוברים טיפול השתלת שיניים. טיפול שיקום שמיועד למקרים של שיניים שבורות והרוסות שיש צורך לשקמם מבחינה אסתטית וכן להחזיר את יכולת הלעיסה שלהם.כתר זירכוניה הוא כתר עשוי קרמיקה מותכת למתכת, כתר מוצק אשר נהוג להשתמש בו כיום יותר לצורך השמת כתרים דנטליים על פני כתרים מסוגים אחרים, שכן הוא פחות שביר, עמיד יותר ויתרה מזו, הוא גם הוא מציג מראה אסתטי ייחודי. במרפאות רבות נהוג כיום להשתמש בכתרים לשיניים מסוג זה על פני סוגים אחרים, מתוך הבנה שהוא הרבה יותר חזק ועמיד וכך הוא שומר על הפה לאורך זמן.

כתר זירכוניה עשוי מחומר של גביש צלול מזירקוניום, חומר קרמיקה חזק ביותר, רב קריסטל שלא מכיל זכוכית ונחשב מאוד עמיד. הזירכוניה משתנה למבנים שונים בעת טמפרטורה של מאת מעלות, כאשר על החומר מניחים חומרים נוספים שמחזיקים ומייצבים אותו. אנחנו יכולים למצוא כתר זירכוניה מחומרים שונים ביניהם מתכת איטריום שנחשבת לחומר הנפוץ ביותר שיש עבור כתרים מסוג זה. מדובר בחומר חזק, עמיד, שצבעו הטבעי הוא כצבע שיניים, מה שמונע את הצורך לבצע בו טיפולי צבע.

אנחנו יכולים למצוא מגוון של כתרי זירוכניה כולל כתרים ללא מתכת אלא רק עם קרמיקה, הכתרים נבדלים אלה מאלה במשקל שלהם ובמידות החלקיקים השונים שלהם. יש לקחת בחשבון שיש גם שינוי בחוזק ובצפיפות בתוך הכתר עצמו.

כפי שציינו כתר זירוכניה נחשב מאוד עמיד, ולכן השחיקה שלו היא מאוד איטית, אף פחות משן רגילה, והיא מסוגלת לעמוד בנוזלי הפה לאורך זמן בלי להיפגע. עם זאת, לאורך זמן ייתכן ובעקבות המרכיבים השונים שיש בה, שתיווצר בה אי יציבות.

לפני סיום חשוב להבהיר, כאשר אתם מגיעים למרפאת שיניים לטיפול השתלת שיניים, תבררו קודם לכן אילו כתרים יתקינו לכם על השתלים, האם מדובר בכתר זירוכניה, ומאיזה סוג.

דוגמא טובה למרפאה בה תוכלו ליהנות מטיפול השתלת שיניים איכותי עם כתרי זירוכניה ברמה גבוהה, היא מרפאתו של ד"ר רמי פטררו, המרכז לבריאות השן. רופא מומחה בתחום של השתלות שיניים. אתם מוזמנים ליצור עמו קשר ולקבוע איתו פגישת ייעוץ בנושא.

מעוניינים לקבל מידע נוסף?