דף הבית
מאמרים
השתלת שיניים בחוסר עצם

השתלת שיניים בחוסר עצם

ישראלים רבים פונים בשנים האחרונות למומחים בתחום של שתלים לשיניים, על מנת להחזיר לעצמכם את החיוך לפה. טיפולי שתלי שיניים הפכו מאוד נפוצים, הן בזכות השכלולים השונים שחלו בתחום אשר הפכו את הטיפול להרבה יותר קל ופשוט ומצד שני בזכות העובדה שהחומרים השתכללו, הפכו עמידים יותר והרבה יותר פשוטים ונוחים. מי שרואה היום חיוך של מטופל עם שתלים, לא יכול להבחין שאכן אלו שתלים ולא שיניים רגילות.

ישנם שני מקרים שיכולים לסבך מעט את הפרוצדורה הטיפולית. המקרה הראשון הוא, כאשר יש צורך להשתיל עצם כתוצאה ממחסור בעצם והמקרה השני הוא שיש צורך לבצע השתלת שיניים בחוסר עצם. כאשר יש צורך להתקין שתלים שיניים במקום בו אין עצם, אז נהוג להשתיל עצם בלסת, עצם של המטופל או עצם חיצונית (מבנק העצם) ובכך לאפשר השתלת שיניים בצורה פשוטה, יחסית כמובן.
כאשר יש צורך לבצע השתלת שיניים בחוסר עצם, המצב יותר מסובך. אז אפשר להשתמש בפתרונות שנחשבים שמרניים, למשל, יצירת שתלים קצרים שלא תופסים הרבה מקום, יצירת שתלים בזווית או שתלי דיסק. אפשרויות אחרות שנחשבות יותר מורכבות הן עיבוי עצם, הגבהה של העצם, הרמת סינוסים, ועוד. כמו כן, יש אפשרות לבצע הרמת סינוס דרך האף, ובכך מקבלים פתרון שכלל לא נוגע בפה ובחניכיים אלא נעשה כולו דרך האף. פתרום זה אגב דורש התערבות של רופא אף אוזן גרון.

מצב בו יש צורך בטיפול השתלת שיניים בחוסר עצם, יכול להיגרם כאשר חלל הפה סבל ממצב של מחלת חניכיים שפגעה בעצם, הזנחה כללית של השיניים ומצבים אחרים שגרמו לכך שהעצם נספגה והצטמצמה לאורך זמן, עד שהיא לא יכולה להחזיק בעצמה שתל, ומכאן שיש צורך לבצע השתלה. לא תמיד זה אפשרי ולכן יש צורך לחפש דרכים שונות כיצד לנהוג. במקרה וזה אפשרי, אז כמו שציינו קודם לכן, יש לבצע השתלת שיניים באמצעות עצם שנלקחת מן המטופל או עצם שנלקחת מבנק העצם. הרבה פעמים הטיפול של השתלת עצם יתבצע במקביל לטיפול השתלת שיניים, ויכול להתבצע גם לפניו.

לסיום, אנחנו רוצים להמליץ לכם כאן על טיפול השתלת שיניים בחוסר עצם אצל המרכז לבריאות השן של ד"ר רמי פטררו. ד"ר פטררו מומחה בטיפולי השתלות שיניים וכן השתלות עצם ללסת. הוא ישמח לטפל בכם ולעמוד לרשותכם בכל שאלה ועניין. אתם מוזמנים ליצור עמו קשר עוד היום לקביעת פגישה.

מעוניינים לקבל מידע נוסף?